Pædagogiske principper i Asebo

Her kan du læse om vores pædagogiske principper

  • Vi har en anerkendende tilgang og bruger et anerkendende sprog i forhold til børn, forældre og personale.
  • Vores pædagogiske retning bygger på relationspædagogik – ICDP.
  • Vi støtter det enkelte barn og tager i vores pædagogiske praksis afsæt i barnets nærmeste udviklingszone.
  • Vores pædagogiske praksis tager afsæt i struktur, forudsigelighed, tilbagevendende traditioner og genkendelighed.
  • Vores pædagogiske praksis er dokumenteret ved systematisk reflekterende pædagogik i forhold til det enkelte barn og til børnegruppen.
  • Vi skaber aktive og inspirerende læringsrum og læringsmiljøer både inde og ude. De tilgodeser de enkelte mål Asebo har i lærerplanerne.
  • Vi bruger den omkringliggende natur og nærmiljøet i dagligdagen.
  • Vi inkluderer børn med særlige behov i læringsarbejdet på lige fod med andre børn.